SEO lokalne a branża okien – korzyści z pozycjonowania stron

SEO lokalne a branża okien  – korzyści z pozycjonowania stron

Zajmujesz się serwisem okien? Albo jesteś producentem nowych lub używanych okien? Przy tym działasz lokalnie i chcesz dotrzeć ze swoim biznesem do klientów w pobliżu? Jeśli tak, to koniecznie się dowiedz, czym jest dokładnie lokalne SEO. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie stron WWW. Odkryj korzyści z posiadania wizytówki w Google Moja Firma.

Lokalne SEO a branża okien – podstawowe informacje

Zależy Ci na zwiększeniu widoczności Twojej strony WWW na konkretne zapytania? Skorzystaj z opcji wdrożenia lokalnego SEO! Ma to związek z daną lokalizacją, a więc:

Przeczytaj również: Jak wybrać odpowiednie okna?

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce pomoże internautom łatwo znaleźć Twój serwis. Dzięki temu skorzystają z usługi lub oferty przedsiębiorstwa w pobliżu. W celu znalezienia w konkretnej miejscowości firmy oferującej okna, wystarczy wpisać:

Przeczytaj również: Czym wyróżniają się okna pcv?

  • okna Toruń,

  • eko okna Kornice,

  • serwis okien Bydgoszcz.

Co ciekawe, wpisanie frazy z lokalizacją nie jest zawsze wymagane. Zazwyczaj to Google pokazuje internautom oferty czy usługi w pobliżu miejsca zamieszkania. Oznacza to, że użytkownik Internetu z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę „serwis okien”, a poprzez jego lokalizację Google przedstawi wyniki dla wszystkich firm, które prowadzą działalność w jego pobliżu.

Chcesz się reklamować w Internecie? Wybierz jedną z form promocji swoich usług:

  • strona internetowa Twojego biznesu,

  • firmowy blog z artykułami,

  • obecność w Social Mediach.

SEO lokalne a branża okien

Lokalne SEO to świetny pomysł w przypadku prowadzenia firm specjalizującej się w oknach. Sprawdzi się zarówno w przypadku małych firm, jak i dużych, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie.

Jeśli prowadzisz biznes w różnych miastach, pozycjonuj na dane lokalizacje. Pamiętaj, że większe miejscowości wymagają regionalnego pozycjonowania. Wiąże się to z dużą konkurencyjnością.

Co warto wiedzieć na temat branży okien a lokalnej optymalizacji?

Optymalizacja strony WWW Twojego biznesu pozwoli Ci zbudować lokalną widoczność. W związku z tym nie zapomnij na niej umieścić następujące informacje jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Informacje te umieść w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce pozwolą na ich widoczność także na podstronach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją stronę WWW Twojej firmy. Dane kontaktowe oznacz danymi strukturalnymi, a zatem schema.org na przykład Microdata. Zastosuj frazy z lokalizacją:

  • miasto – okna we Wrocławiu,

  • dzielnica – serwis okien na Mokotowie,

  • region – okna w dolnośląskim.

Informacje w zakresie lokalizacji powinny się znaleźć w tagach title czy nagłówkach (H1 i H2). Dobrze, aby były zamieszczone w treści strony internetowej. Ważne, abyś stosował jedynie naturalne formy. Zamiast „okna Lublin” zapisz „okna w Lublinie”. Long taile, a więc frazy z długim ogonem na przykład „okna PCV używane w Krakowie” także są przydatne.

Interesujący content, a więc treści na Twojej firmowej stronie w postaci poradników, z pewnością pomoże Ci poprawić wizerunek w sieci Twojego biznesu. Dobrze, aby artykuły poradnikowe powstawały w oparciu o zasadę „E-A-T”, a więc na:

  • wiedzy,

  • autorytecie,

  • wiarygodności,

  • zaufaniu.

Uwaga: Teksty powinny zawierać frazy kluczowe z danym regionem.

O czym jeszcze warto wiedzieć w zakresie lokalnego SEO?

Oferujesz nowe lub używane okna w kilku miastach? Jeśli tak to koniecznie stwórz landing pages. Są to docelowe strony, które dobrze jest wypełnić interesującymi treściami. Powinny być również skierowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Nie zapomnij także o danych kontaktowych. Poza tym wskazane są takie elementy jak:

  • opcja dodawania ocen i opinii przez internautów,

  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,

  • linkowanie między podstronami.

Jakie są zalety korzystania z Google Moja Firma?

Ostatnim czynnikiem poprawiającym widoczność w wyszukiwarce Twojej firmy jest Google Moja Firma. Jest to darmowe narzędzie, które pozwala reklamować lokalnie przedsiębiorstwa. Informacje na temat firmy pokazują się nie tylko na mapach Google, ale także w wyszukiwarce. Google My Business to dobre rozwiązanie dla małych, jak i dużych firm oferujących okna. Do głównych korzyści GMB należą:

  • możliwość oceniania – jako właściciel firmy będziesz mógł odpowiedzieć na oceny internautów,

  • budowa zaufania wśród użytkowników Internetu,

  • łatwe dotarcie do informacji o przedsiębiorstwie – wygodny kontakt z klientami,

  • dostęp do statystyk – monitorowanie działań internautów oraz dotarcie do informacji, jak została znaleziona Twoja firma.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Najważniejsze korzyści z lokalnego SEO!

Jak można przeczytać w raporcie Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie. Dlatego pomyśl o skorzystaniu z lokalnego SEO, które pozwoli Twojej firmie dotrzeć do większej liczby klientów. Działania z zakresu SEO wiążą się z szeregiem zalet, a więc:

  • poprawą pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,

  • zaoszczędzeniem czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dotarciem do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów jak wynika z raportu Gemius.

Zajmujesz się sprzedażą lub serwisem okien? Dowiedz się, jak wdrożyć lokalne SEO i zdobądź klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.